We kennen het allemaal. Carnaval gaat gepaard met veel én vettig eten en natuurlijk liters drank!

Wil je dit jaar Carnaval vieren maar ben je net aan het diëten? Geen enkel probleem! Met deze 5 tips kan je de schade beperken en meegenieten van deze leuke tijd.

1. Eet vooraf een eiwitrijke maaltijd zoals 2 gebakken eitjes met groenten. Zo heb je alvast niet te veel honger. Wanneer je op weg bent, kan je het beste kiezen voor een frikandel of een shoarma zonder broodje. Laat de frietjes en brood achterwege. Als saus neem je het beste mayonnaise ipv. ketchup. In ketchup zit er veel te veel suiker.

2. Het is natuurlijk het beste om geen alcohol te drinken. Wil je toch alcohol kies dan voor droge witte wijn, prosecco of een mix van sterke drank met cola light. Andere alcoholische dranken bevatten veel te veel suiker. Drink ook heel veel water tussendoor. Wanneer je heel graag bier drinkt, vraag dan om het bier aan te lengen met spa rood. 

3. Dans erop los. Door te dansen verbrand je enorm veel calorieën en de alcohol én het is nog leuk ook. 

4. Heb je de volgende dag toch last van een kater. Probeer dan eens een ontbijt met 2 gebakken eieren met champignons en tomaat. Het ideale (antikater) ontbijt!

5. Probeer vooral te genieten!

Voor meer info kan je altijd contact opnemen. Met een gratis kennismakingsgesprek zorgen we ervoor dat je tegen de lente terug je favoriete kledingstuk kan aantrekken.

Cindy De Baets

0476/32 14 65