Afbeeldingsresultaat voor pasen
 
Het is bijna zover. Nog enkele dagen en het is Pasen. Een heel gezellige tijd voor groot en klein. Natuurlijk ook de gelegenheid om met familie en vrienden eens lekker aan tafel te zitten en te genieten van een smakelijk ontbijt, brunch of diner. Heel gezellig maar niet altijd zo leuk als je op dat moment probeert aan je lijn te denken. Dan zijn er ook nog die lekkere paaseitjes waar je zo moeilijk kan aan weerstaan. Om je hierbij te helpen en de schade te beperken na Pasen geef ik je in deze blog graag wat nuttige tips.
 
 
 
Tip 1: Heb je een lekker ontbijt of brunch gepland, probeer dan de rest van de dag calorie- en koolhydraatarm te eten. 
 
 
Tip 2: Heb je toch zin in een lekker broodje, kies dan voor de volkoren variant.
 
 
Tip 3: Maak vooral de juiste keuzes en kies voornamelijk voor een salade, eiergerechten en magere vleeswaren. Eiergerechten zijn heel gezond en verzadigen ook heel goed. De voorkeur gaat uit naar eiermuffins, gekookte eitjes en natuurlijk een omelet.
 
 
Tip 4: Laat het fruitsap liever staan en kies voor koffie/thee. Fruitsap bevat veel te veel suikers. 
 
 
Tip 5: Ga je op restaurant laat dan het dessert staan en kies voor een voor- en hoofdgerecht.
 
 
Tip 6: Probeer ook de aardappelen, frietjes, rijst en kroketten te beperken.
 
 
Tip 7: Sla vooral geen maaltijden over. Zo krijg je een tekort aan voedingsstoffen en heb je veel sneller honger en zin in allerlei ongezonde dingen.
 
 
Tip 8: Blijf ook vooral water drinken mocht je dan toch alcohol nuttigen.
 
 
Tip 9: Probeer voor en na de Paasdagen wat te bewegen. Misschien kan je een leuke wandeling maken op Pasen.
 
 
Tip 10: Heb je toch meer gezondigd, ga dan gewoon de dag erna verder met je normale en gezonde eetpatroon maar geniet vooral van deze leuke en gezellige paastijd.
 
 
Alvast een zalig Pasen!
 
 
Cindy